Gode råd til indretning af arbejdsværelset i privaten

J.S. Nyttige råd Leave a Comment

Der kan være mange grunde til, at man arbejder hjemmefra, og især nystartede virksomheder vælger at udføre arbejdet derhjemme. Her kan der nemlig spares en del penge i form af transportudgifter, kontorleje og lignende. Dette er gode penge at spare, hvis budgettet ikke rækker så langt, hvilket det oftest ikke gør i starten af en virksomheds liv. Det kan også være, at du blot har et arbejde, som giver dig frihed til at tage opgaverne med hjem i din private bolig. Uanset grunden til at arbejde hjemmefra kan du i denne artikel få gode råd til, hvordan du indretter arbejdsværelset i privaten.

 

Lav arbejdszoner i rummet

Det er en rigtig god idé at inddele rummet i arbejdszoner. På denne måde virker kontoret ikke ustruktureret og rodet, men derimod velorganiseret og struktureret. Her gælder det om at lave et arbejdsområde til skrivebordet og computeren. Skrivebordet bør have et stort arbejdsområde, hvor du laver et overskueligt system til kontorartiklerne. Et andet område er printeren og scanneren, og et tredje område er de praktiske ting såsom kartotek og arkivskabe. Her skal der være plads til A4-papirer og diverse former for dokumenter.

 

Køb brugt og spar penge

Er økonomien en af de største grunde til, at du vælger at indrette et arbejdsværelse i privaten, vil du elske dette råd. Det kan nemlig være yderst fordelagtigt at købe brugte kontormøbler. Her får du skønne møbler til en brøkdel af nyprisen. 3R Kontor sælger for eksempel gode kontormøbler, som alle er brugte. Dog er alle møbler blevet rengjort, istandsat og efterset, og alle møblerne er derfor af rigtig god kvalitet. Du kan eksempelvis vælge at købe hæve/sænkeborde her, da hæve/sænkeborde ofte koster en del penge. Hæve/sænkeborde hos 3R Kontor fås, ligesom de andre møbler, til 60-70 % af nyprisen, hvilket er en særdeles god besparelse.

 

Brug gerne et helt rum

Den allerbedste måde at indrette sig i sin bolig er ved at dedikere et helt rum til arbejdet. Ved at gøre dette vil det være nemmere at opdele arbejdet og privatlivet. Sidder man blot i soveværelset eller i spisestuen, kan det være svært at holde fri, og arbejdet trækkes i langdrag. Indretter man et kontor i hjemmet, vil man kunne gå ud af kontoret og være færdig med arbejdet for dagen. Derudover er der mindre sandsynlighed for at blive forstyrret, da en lukket kontordør vil betyde, at du arbejder. Udover disse fordele er der også økonomiske fordele. Du kan få skattemæssige fordele, hvis du har et kontor i hjemmet, og dette kan du få i form af fradrag.

 

Udnyt pladsen gennem væggene

Har man ikke det største hjemmekontor, kan man blive udfordret på plads. Her er det en god idé at udnytte væggene, så man får mest mulig plads i rummet. Dette kan gøres gennem hylder, hvor dokumenter, printere, papirer og lignende kan opbevares. Har man et kreativt job, kan man hænge en opslagstavle op, som kan bruges som et kreativt mood board. Her kan man blive inspireret og løbende udskifte de forskellige ophængte dele på tavlen. Man kan også hænge et opbevaringssystem op på væggen. Dette vil give plads til en masse af kontorets småting såsom hæftemaskine, overstregningstuscher, sakse, blyanter, kuglepenne, tape og lignende.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du skal svare på spørgsmålet inden du kan sende kommentaren * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.